- Projekt logo
- Identyfikacja wizualna
21/05/2019

Projekt logo i koncepcja marki Asysta
Wizerunek marki to jeden z kluczowych aktywów działalności stanowiący nierzadko główną wartość firmy. Spójność komunikacji oraz precyzyjne dopasowanie środków wyrazu staje się źródłem
sukcesu. Projektując wizerunek marki Asysta Sp. z o.o. postanowiliśmy postawić akcent na zoptymalizowanie wyborów w zakresie sposobów i środków wyrazu, aby to osiągnąć, zaprojektowaliśmy
jedno logo, które znacznie lepiej będzie się identyfikować na rynku, niż 5 różnych podmarek. Podmarki najlepiej sprawdzają się jeżeli chcemy promować swoja markę, ale oferować zupełnie inny
produkt.
W przypadku marki Asysta Sp. z.o.o usługi różnią się gałęzią firmy, w której potencjalni klienci mogą otrzymać pomoc. Dlatego zawarliśmy je w jednej marce, rozróżniając kolorem poszczególne
usługi. Poszczególne usługi warto wyróżnić nie tylko unikatowymi cechami lub ceną, ale również "wrażeniem", które generuje obcowanie z nim. Chcielibyśmy, aby usługi marki Asysta Sp. z o.o.
były produktem, któremu klienci będą mogli zaufać, a korzystanie z nich będzie dla nich czymś naturalnym.
Cel
Nadrzędnym celem niniejszego opracowania jest ujednolicenie wyglądu elementów materiałów promocyjnych, tak aby docelowy klient, który nie zna jeszcze Asysta Sp. z o.o. mógł odnieść stosowne wrażenie: profesjonalizm i doświadczenie.
Założenia podstawowe
Logo
Projektując sygnet dla marki Asysta, staraliśmy się znaleźć jeden wspólny punkt wszystkich usług oraz idei działania. Uznaliśmy, że wszystkie działania wprowadzają się do wprowadzania
porządku w dokumentacji firmowej, zapanowanie nad jej poprawnością i brakami. To był nasz punkt wyjścia podczas projektowania sygnetu, poprzez takie skojarzenia chcemy by marka Asysta była
postrzegana jako rzeczywista pomoc dla firm, pomoc, która pozwoli pracodawcą zając się tym co potrafią najlepiej - prowadzeniem biznesu, a całą dokumentację i sprawy formalne mogą pozostawić
specjalistom w firmie Asysta.
By odkreślić autorytet marki, użyliśmy dużych liter w logotypie. To dobry wybór dla firm, które chcą położyć akcent na swoją wysoką pozycję lub dla firm, które jeszcze jej nie mają, ale
chciałyby kreować się na liderów w branży.


Kolorystyka
Kolorystyka jak reszta elementów, została starannie dobrana:
Pomarańczowy - jest mieszanką czerwonego z żółtym. Działa podobnie jak kolory, od których pochodzi - witalizuje i podnieca (czerwień) oraz ociepla i nastraja przyjaźnie (żółty). Kojarzy się
otwartością, przedsiębiorczością. W wersji neutralnej zachowuje Kolor kojarzony głównie z siłą, werwą, pozytywnym nastawianiem i nowoczesnością.
Niebieski - Ma działanie uspokajające i zdolność wywoływania w człowieku poczucia bezpieczeństwa. Kojarzy się z niebem i oceanem, dzięki czemu postrzegamy barwę niebieską jako pewną i
niezawodną. Statystycznie jest to najbardziej lubiana ze wszystkich barw.